Lanzarote

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 19-02-2012 07:11

waar blijven die verhalen nou?Zeker weer druk druk druk :wink:

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 19-02-2012 16:30

Schandalig! Heb al een paar dagen geen computer meer aangeraakt.
De verhalen zullen niet schokkend zijn want veel doen we daar niet.
Na 4 uur vliegen kwamen we 's avonds laat in ons bungalowtje aan. Nog een glaasje in de bar voor het slapen gaan.
De volgende dag was het stralend weer. Zo'n graad of 22 en uit de wind, in de zon, nog wel meer. Eerst een kijkje genomen bij de boulevard van Maspalomas. Voelde weer oud en vertrouwd. Toen via de weg (je kan ook via het strand) naar het vreselijke Playa del Ingles gelopen. Een bier/wijntje om weer helemaal het vakantiegevoel te voelen en toen via het strand teruggelopen. Dat is een stevige wandeling door het mulle zand. Zo heerlijk langs de zee en in de zon...........jaja, maar 's avonds waren we wel behoorlijk rood!!!!
In het restaurant op het park hebben we een heerlijke visschotel voor 2 personen gegeten. Omdat we die dag zo'n 14, 15 kilometer gelopen hadden, lagen we al vroeg in ons (harde) mandje.
Na een ontbijtje op ons dakterrasje (ik aan m'n shake) hebben we weer een stevige wandeling gemaakt, ongeveer net zo ver als de vorige dag. Het is daar heel ruim opgezet, overal bomen, bloemen, vogeltjes, zacht (!) gras en een lekker zonnetje. Deze keer goed ingesmeerd. Omdat we al weer zo veel gelopen hadden hebben we weer "thuis" gegeten. Voorheen aten we nog wel eens bij een supergoeie Italiaan in winkelcentrum Faro 2, welke vlak in de buurt ligt. De restaurantjes in Maspalomas liggen op ong. een half uurtje lopen (heen en terug). Dus "thuis" in het restaurant is wel zo lekker, want met 1 minuut zijn we in de bungalow.
Donderdags voor de verandering weer gewandeld. We zijn de omliggende wijken doorgelopen. En hier en daar gestopt voor een kopje koffie en een heerlijke lunch aan het strand. Daarna strandstoelen gehuurd en zo'n uurtje of 3 lekker liggen lezen in het zonnetje.De eerste dagen hebben we natuurlijk ook geluncht, maar ik weet eigenlijk niet eens meer waar.
Vrijdag was het niet koud, maar wel bewolkt. We hebben de bus gepakt en zijn naar Puerto Rico gegaan. Behoorlijk touristisch en omdat het omringd wordt door bergen, is het daar wat warmer. De bergen zijn helemaal volgebouwd met hotels. Niet echt ons ding.
's avonds naar Maspalomas gelopen en daar in een leuk restaurantje met livemuziek gegeten. Een heerlijk stukje zalm met veel sla. Maar.......wel met een wijntje erbij!!
De volgende dat zouden onze vrienden aankomen en we zouden ze eerst even laten acclimatiseren. Dat liep ook anders. Zij waren al om half 10 bij hun acco, maar die was nog niet klaar. Ze zijn koffie gaan drinken en hebben een fiets gehuurd en toen zij aan het rondtoeren waren, kwamen we elkaar tegen in Maspalomas. Kwek kwek kwek, dus toen maar een vakantiewijntje genomen op een gezellig terras en daar verder gebabbeld. We hadden, voor de volgende dag, een lunch van hun aangeboden gekregen toen Ben jarig was in januari. Om 1 uur zouden we in het leuke en goede (beetje dure) restaurant aan het strand zijn. Daar zeiden wij geen NEE tegen.
Omdat we de volgende ochtend weer vroeg uit de veren waren, hebben we fietsen gehuurd en een heerlijk eind gefietst. Er was wel bewolking, maar de wind viel mee en de temp was prima om te fietsen.
De lunch was SUPER. Ik had een Ceasarsalade wat genoeg was voor 2 personen. Ik heb hem tot het laatste blaadje sla opgegeten. Toen stelden ze voor om ook een nagerecht te nemen. Pfffffffff, ik plofte bijna, maar heb me over laten halen voor warme frambozen met vanille ijs. Was was dat lekker!!!
Daarna met z'n vieren een heel eind gefietst en toch nog op plekjes geweest waar wij ook nog nooit geweest waren. Het is jammer dat je niet naar een volgend dorp kan fietsen. Je moet dan vreselijk klimmen en je fietst langs een hele drukke weg. Levensgevaarlijk.
Mijn avondeten was een Cambridgereepje. Ik zal nog zo vol van de lunch en Ben heeft een lekker broodje met ei en spek gegeten.
Volgende dag de koffer gepakt en omdat het zonnetje weer helemaal terug was hebben we koffie gedronken bij het zwembad en gelezen. Maar na een tijdje wilde we toch nog even in de benen, dus naar Maspa gelopen voor een lunch. Tijdje mensen bekeken en geprobeerd om ideetjes op te doen voor een nieuwe zomergarderobe. Maar aangezien er veel grijze permanentjes liepen waren veel outfits saai, verwassen, vaal en grauw. En wie kwamen daar, tussen als die mensen, aan op hun fietsie......Ja onze maatjes. Gewoon weer verder klessebessen, en voor het gemak maar een terrasje genomen.
Normaal kon je pas vanaf 19.00 uur a la carte in het restaurant op het park eten, (buffet vanaf 18.00 uur) maar er waren weinig half pension gasten, dus de over zei dat we best al om 17.30 a la carte konden eten. We hebben heerlijk op ons gemak kunnen eten en om 19.15 uur kwam de bus. Eenmaal op het vliegveld hoorden we dat we niet om 21.50 uur vlogen, maar 22.40 uur. Waarom wisten wij niet.
Veel later hoorden we dat er een maffe Rus op Schiphol de boel in de war had gestuurd met een bom-melding.
We waren nog maar net op gestegen en toen ging een steward al met zuurstof naar achter in het vliegtuig. Even later werd er omgeroepen of er een arts aan boord was??!!??
Bleek later dat er iemand niet goed geworden was, maar wij zagen de bui al hangen. Misschien nóg later thuis. Maar het werd uiteindelijk kwart voor 5 's morgens. Er was maar 1 kofferband, maar op Schiphol moet je dan alsnog 3 kwartier op je koffer wachten. VRESELIJK.
Toen we thuis kwamen, lag de krant in de brievenbus en wij waren klaar wakker. Toch nog maar even onder de wol gekropen en daarna gewoon weer naar AH, wasje draaien enz.
Maar goed. Het is heerlijk geweest en het belangrijkste was dat Ben goed uitgerust was en zijn gedachten over klussen e.d. even achter zich kon laten.
Afbeelding
Vanaf het dakterras
Afbeelding
Keukentje
Afbeelding
Foto's van m'n telefoon. We waren de camera vergeten.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 19-02-2012 18:07

Om te gillen: jullie waren de camera vergeten :lol: :lol: :lol:
Maar het klinkt allemaal wel heerlijk daar.
Jullie zijn nog heel erg actief geweest hoor, al die kilometers lopen en fietsen, zalig.Wat is een weekje dan toch kort he?
Och ik had helemaal niet aan jullie gedacht, toen ik over die bommelding hoorde. Ik dacht wel: gaat er iemand weg die wij kennen? Nee, maar er kwam wel iemand aan.
Nou jullie kunner er weer even tegen.

Wij hebben een middagje Antwerpen gedaan om de carnaval te ontvluchten, heerlijk. Een warme wafel met suiker en koffie daar begonnen we mee, verder hebben we veel gelopen en alle highlights weer gezien en we sloten af met een puntzak Belgische frites in het friteskot van de beste friturist (dat stond er echt) van Antwerpen.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 19-02-2012 19:39

Tis maar goed dat we zoveel gelopen hebben want daarentegen heb ik ook dingen gegeten die ik niet mag en natuurlijk wijntjes gedronken. Het voelde alsof ik 2 kilo was aangekomen, maar uiteindelijk was ik nog 2 ons (!!) afgevallen. Totaal inmiddels 16 kilo.

Wat leuk zo'n dagje Antwerpen. Ik ben er laatst met mijn oudste zoon geweest en omdat hij er al een paar keer een weekend geweest is, en ook nog eens alles ziet, in de gaten heeft en onthoudt, kon hij mij ook wat leuke en mooie plekjes laten zien. En ja...........die frieten.......... heerlijk........en de friturist! :D :D

Op dit moment is Studio sport op tv. Ajax tegen NEC. Ik heb nooit wat met NEC gehad maar als ik het tegenwoordig zie of hoor dan denk ik direct aan Rien. Het was zijn cluppie.
En nou verliezen ze ook nog! :cry:

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 19-02-2012 19:54

goed zo, nog afgevallen ook. Ik ben er nu 6 kwijt ipv 16, een schijntje, maar ik eet alles nog wel gewoon, alleen ik snoep niets en ik eet in principe dus ook geen patat, dit was de 1e keer in een lange tijd.

Ik moest trouwens wel lachen om die modeshow van die grijsbolletjes met hun verwassen kleding.

Ja het blijft toch zo vreemd he, dat Rien er nooit meer zal zijn. Ik zal nooit vergeten dat ik hem al een tijdje mistte en zijn naam zomaar opeens bij google intikte, waarom geen idee? Wat ben ik toen geschrokken.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 19-02-2012 20:12

Als je zo bezig bent als jij het doet en je valt dan 6 kilo af dan is dat echt heel erg goed. Eigenlijk vind ik dat een betere manier dan zoals ik het doe, maar ja, het werkt en kost me niet al te veel moeite.
Nog 2,5 kilo en dan ben ik klaar. Althans, dan gan ik weer opbouwen naar normaal eten. Mijn streven is ook om in elk geval de tussendoortjes te laten staan.

Ja, die Rien.
Arme Rien en arme Lenie.
Door vakanties "kennen" we Rien en Lenie en ik denk dat we daarom regelmatig op vakantie en in vakantietijd aan hun zullen denken.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 20-02-2012 09:28

ja dat denk ik ook, zeker in Griekenland. Hoe zou Lenie zich zo alleen redden?Lijkt me vreselijk om alleen te zijn als je nog zo jong bent. Ze had wel een aantal zusters toch die haar goed opvingen?
En gelukkig de kinderen en kleinkinderen.

Op mijn manier gaat het wel tergend langzaam hoor, de ene week 2 ons erbij, de week erop 4 ons eraf, maar heel langzaam gaat het omlaag.
En daarbij probeer ik elke dag te roeien/zwemmen/fietsen.
Er is ook elke week wel een kleine zondig-dag, waarop je een feestje hebt of gisteren dan Antwerpen, dan sta ik mezelf een extraatje toe, maar niet meer dan 1 keer per week.Jouw manier gaat zeker sneller, maar ik ben bang als ik 16 kilo afval, dat ik geen gezicht meer overhoud, alleen maar rimpel-vel. Dan maar iets minder en een wat dikker achterwerk, het is kiezen of delen.

Gast

Bericht door Gast » 25-05-2012 16:09

Niet verkeerd! Waar hebben jullie de huizen gevonden?

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 26-05-2012 15:55

Welke huizen bedoel je?

Plaats reactie