Pilion en Pelops

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Plaats reactie
Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Pilion en Pelops

Bericht door Jaantje » 20-01-2011 09:25

Voorlopig zal nog niet bekend zijn of we onze (of mijn) vakantie doorbrengen op een berg in Oostenrijk.
Daarom toch maar bij Ross aan het snuffelen.
Op dit moment hebben Pilion en de Pelops onze voorkeur.
Dus...........Griekenlandkenners. Barst maar los met alle goeie tips om een keuze tussen de verblijfplaats te maken.
Ben is ervoor om 14 dagen op dezelfde plaats te blijven, ik zou best wel willen verkassen. Ik vind het reuze moeilijk.
We willen weer vroeg in het seizoen en de goedkoopste datum in juni is een vertrek op de 27e.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 20-01-2011 18:07

Hoi Jurri

Ik kan je maar een advies geven: Dit jaar het ene gebied en volgend jaar het andere, want ze zijn alletwee zeer de moeite waard.
Misschien dat ik een lichte voorkeur heb richting Pelopenessos. Dat is zo veelzijdig, maar om dat alles te kunnen zien, moet je of elke dag ver rijden, of op 2 verschillende lokaties vertoeven. Maar zelfs dan is alles zien onmogelijk, want zelfs wij moeten nodig een keer terug om nog een hoop te bekijken.
Pilion is wat compacter, aan de westkant wat vlakker en stranden waar de zee langzaam dieper wordt, aan de oostkant zeer groen, wat ruiger en voor de strandjes moet je soms een slingerweggetje afdalen die diepte in, er zijn zeker een aantal mooie stranden aan deze zijde.
Maar wat je ook kiest het is alletwee zeer de moeite waard.
Afissos is een leuk plaatsje op Pilion aan de westkant.
En op de Pelops is Kardimilly erg leuk en Stoupa ook gezellig. Gialova heeft prachtige stranden en je kunt er fietsen,ook een mooie omgeving. Ook Koroni is zo'n plaatsje van de Griekse foto's, erg knus.
Succes m et de keuze. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 20-01-2011 18:43

Dankdankdank.
Ik zal me de komende tijd eens verdiepen in Pilion en de Pelops.
Ik weet dat we vorig jaar ook al richting Pelops wilden, maar we waren toen te moe om ook maar enige actie te ondernemen. Op dit moment is dat gevoel heel anders. Ik heb er echt zin in om weer eens "nieuwe" dingen te zien en te beleven.
Het gekke is dat ik door dit "gevoel" me ook goed realiseer dat we vorig jaar een goede keuze hebben gemaakt door lekker te relaxen op Lefkas.

Ik hou jullie op de hoogte van onze keuze, maar ik denk dat we er nog even de tijd voor moeten nemen. Intussen is alle info welkom.

Plaats reactie