Karpathos

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 27-07-2011 19:22

Heel slim. Met mooi weer ziet alles er ook veel mooier/leuker uit.
Ik heb het vanaf vandaag rustig met werken dus ik hoop dat het nog een beetje zonnig wordt. Lekker door de duinen bij Schoorl fietsen op onze vouwfietsjes. Geeft tenminste weer n beetje vakantie gevoel.
Eerst morgen in het UMC horen of er wat te zien is op de foto's.
Van het weekend krijg ik 2 dagen eters. Vrijdag heb ik n makkelijk menuutje en zaterdag ga ik voor het eerst Marokkaans uit de tajine koken.
Ben benieuwd.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 27-07-2011 19:49

Heerlijk, zo'n fietstochtje door de duinen. Ja hier ziet het er wel aardig uit, maar ik wil daar wel terrasjes en buiten eten als het even kan.
Uit de watte.....ga je koken?? Nog nooit van gehoord, meteen maar even gegoogeld. Lijkt dat nu qua bereidingswijze een beetje op zo'n romertopf die wij vroeger ooit hadden?
2 dagen eters, ik vind 1 dag meestal al genoeg.
Als je een lekker makkelijk recept hebt van een eenpansgerecht houd ik me aanbevolen maar ik heb geen...uh...tajine.
Veel fietsplezier morgen

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 30-07-2011 19:08

En Jurri was er iets te zien op de foto's?
Hebben jullie lekker gefietst?

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 31-07-2011 07:03

Rien en Lenie weer welkom in ons kikkerlandje, hopelijk heb je een beetje zon meegebracht, even opruimen en barst maar los met de verhalen en foto's

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 31-07-2011 12:17

Welcome home!!
Als jullie vakantie net zo goed geweest is als het weer, dan moet het helemaal top geweest zijn. Ben benieuwd.

Het fietsen in de omgeving van Schoorl hebben we uitgesteld ivm het weer. We hebben heerlijk rond de Loosdrechtse plassen gefietst, met als afsluiting een lekkere lunch aan de plassen.

Wat mijn schouder betreft. Er was slijtage tussen mijn 6e en 7e nekwervel te zien. Verder is de pees ontstoken, er zit op een bepaald plekje (?) vocht en hier en daar kalk. Ik heb geen frozen sholder, maar het gaat wel die kant op. Ik heb nu een injectie gehad met de bedoeling om de cirkel te doorbreken, want mijn houding is ook niet wat het wezen moet. Afwachten maar weer.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 31-07-2011 12:22

Het koken in de tajine was erg leuk en lekker.
Over een eenpansgerecht moet ik ff nadenken, maar ik heb de laatste dagen zoveel recepten doorgespit, dat ik het op dit moment niet meer weet.
Ik weet niet of ik al een keertje eerder "kip in de hoed" vermeld heb.
Het recept vind je op de site van AH en je kunt het van tevoren klaar maken. Als de visite er is, hoeft het alleen nog maar 40 minuutjes in de oven.
Ik heb het al voor veel mensen gemaakt, en iedereen vindt het erg lekker.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 31-07-2011 13:01

gevonden !!!. Ziet er lekker uit ja, doe je daar nog iets bij dan?

Nou maar weer afwachten met de schouder dan, meestal helpt zo'n injectie wel voor onbepaalde tijd.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 31-07-2011 13:19

Geen piepers of rijst bij de kip in de hoed. Is niet nodig. Wel maak ik wat sla erbij, want dat vind ik zelf altijd lekker.
Vooraf maak ik dan Meloensalade van AH. Meloen, ham opgerold als een sigaretje, walnoten en een dressinkje erover heen. Beetje veldsla op het bord, meloen erop en...........smullen maar.
Als nagerecht maak ik yoghurtmousse met anijs en pistachenootjes (van AH) en klaar is je 3-gangenmenuutje.
Maar alleen de kip en een lekker kopje koffie toe, is ook prima.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 31-07-2011 16:55

Nou het water loopt me weer in de mond. Die AH site zal ik ook eens bij mijn favorieten zetten. Ik heb ook al de conimex site bij mij favorieten staan, als je van Oosters eten houdt, heerlijke gerechten en relatief snel klaar. Ik maak dan meestal meerdere gerechten, rijst erbij, kroepoek en sate en smullen maar

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 31-07-2011 21:09

We zijn er weer! Vanochtend om 8.00 u werden we opgehaald en, met vertraging, vertrok de OR282 om 11.15 u (greecetime) om om 13.45 u te landen op de buitenveldertbaan, stevig in de ankers. Kort taxieen maar toen begon het wachten...................ze kregen de slurf er niet aan :lol: Geef mij maar zo'n Griekse luchthaven met z'n trappetje :lol:
We waren in 75 min. thuis om 16.45u. Even naar onze zoon die woensdag jarig was en morgen vertrekt naar Zeeland met gezinnetje en nu met een lekker bakje leut achter de pc.

Deel 1:
met geen nachtrust arriveerde we om 02.00 u op P3 en om 05.15 u vertrokken we richting Karpathos waar we om 09.45 u landen bij een stevige wind en al 30 gr. We werden als eerste gedropt bij Astron Princess waar we om 11.00 u aankwamen. Snel kamer 207 opgezocht, boel inruimen en even bij de super water en ander vocht inslaan. Bij terugkomst sloeg de vermoeidheid toe en een siesta was dus een kleine stap.
Na het douchen is Lenie gevallen in de badkamer op haar hoofd (krijg je met 55+ korting) gelukkig geen uiterlijke schade. Tijdens de meeting van Arke hebben we Olympos geboekt, boot naar Diafani (1,5 u) daarna met de bus naar Olympos. Men is een weg aan het aanleggen maar zonder 4wheel lukt het nog niet. Olympos moet je gezien hebben maar ik noem het het Volendam van Karpathos en net wat Jurri al schreef, in 10 jr is er niets veranderd in het programma :lol: Kleding verkoop, schoenmakertjes en veel tavernes. 's avonds gegeten bij La Mirage.

De volgende dag hebben we de zgn 5 kerken route gelopen. Ik had deze van internet genomen, we zijn niet verdwaald meer helemaal volgens de route klopte deze niet meer (later meer over deze wandelroutes). Alle kerken waren geopend in een mooie tocht met schitterende vergezichten maar wel vermoeiend bij deze hoge temperaturen. We zijn ruim 4 uur aan de wandel geweest en waren blij de eerste huizen van Pigadia weer te zien en hebben eerst ons getracteerd op een lekker ijsje om daarna neer te ploffen voor een frappe en mythos. 's avonds gegeten bij Sofia's Place, wordt alom geroemd op internet en het Nederlandse kuddedier moet hier dus ook zijn. Wij waren wat vroeg en hadden plaats en is Sofia heel vriendelijk maar later wordt het druk en dan durft Sofietje nog net niet de borden weg te halen maar ze kijkt je wel de deur uit. Dus...........Dag Sofie, ons zie je niet meer.

We hebben allebei een slechte nacht gehad (heb trouwens nog nooit zo slecht geslapen) en besloten om na het ontbijt er een relaxdag van te maken. Wat rondgelopen in Pigadia, lekkere broodjes gekocht, een paar kunstkaarten gekocht bij een schilder. Aan de haven, tussen Griekse mensen, een frappe gedronken en lekker mensjes kijken. 's middags met boek en glaasje op het balkon. We besluiten dus om 's avonds lekker met broodjes, beleg en rundvleesbouillon op ons balkon te verblijven.

Zo de eerste 3 dg online. Foto's even geduld ik moet morgen eerst de verwarmingsinstallateur bellen, de cv geeft.................helemaal niets. Hoop dat het morgen wat meer het zonnetje schijn zodat de zonlichtcollector aanslaat hebben we tenmiste warm water :(
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Plaats reactie