Malta

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 20-03-2011 09:15

Wat is de mens toch verwend. Geen TV, geen internet, geen telefoon, we zijn dan compleet van de buitenwereld afgesloten. Pech voor Ben???? Zijn vrouwtje voor je laten lopen lopen, noem je dat pech hebben :lol: :lol: :lol:
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 20-03-2011 09:22

hihi!!
Eerlijk gezegd heb ik nu wel weer eens een boek zitten lezen nu er geen tv was.
Maar ja, alle afleveringen van Wie is de mol kijken en dan bij de ontknoping had ik geen tv. Gelukkig hebben we uitzending gemist, maar ja, als je ook geen internet hebt!!!
Er loopt nu een kabel van de meterkast naar de tv, dwars door de kamer.
Deze moet onder de vloer gelegd worden, maar ja..................die kruk!!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 24-09-2011 06:48

Het is zover, we vertrekken vandaag.
Ik zal kijken of ik jullie op de hoogte kan houden van onze activiteiten, anders tot volgende week 8)

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 24-09-2011 08:55

Inexx52 schreef:Het is zover, we vertrekken vandaag.
Ik zal kijken of ik jullie op de hoogte kan houden van onze activiteiten, anders tot volgende week 8)

Ben ik te laat om je/jullie veel plezier te wensen :oops: ? Sorry. Maar bij het lezen.............................HEEL VEEL PLEZIER!!!!!! 8)
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 24-09-2011 14:29

Het is mij helemaaaaaal ontschoten maar het was natuurlijk de bedoeling om jullie ook heel veel plezier toe te wensen.
Ik had zelf nog gehoopt op n weekje lefkas, maar de agenda laat het niet meer toe. Zodra we wel zouden kunnen, dan vliegen ze niet meer op Preveza. Je gaat dan via Athene en wordt daarmee onbetaalbaar.
Dan straks maar weer van de verhalen en foto's van Ine genieten.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 25-09-2011 10:25

Bedankt. Wij zijn aangekomen en ik zal vanavond de 1e dagbelevingen wel op het forum zetten. We gaan beginnen met Valetta.
Het is mooi weer, goed hotel, dus het komt wel goed hier.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 25-09-2011 20:26

24 September

Na een goede vlucht van pakweg 2,5 uur willen we gaan landen op Malta, helaas heeft de piloot een mededeling. Wegens drukte in de lucht moeten we nog 15 minuten door de lucht cirkelen. Ondertussen hebben we een mooi uitzicht op zowel Malta, als Comino en Gozo.Na de landing wordt al snel duidelijk waarom. Er is een luchtshow gaande en daar pikken we nog mooi enkele kunstige loopings en formatievluchten van mee, prachtig gewoonweg. Daarna rijden we in volle vaart met de minibus naar ons hotel. Nadat ik 4 jaar geleden in het Corinthia San Georg geweest ben, valt dit iets of wat in het niet. Allemaal keurig netjes hoor, maar de ene ster minder is wel merkbaar. De kamer ziet er keurig uit en het uitzicht is ook leuk over de baai en het strandje met alle bootjes. Kortom we zijn tevreden. Als we geinstalleerd zijn en genoten hebben van een kopje koffie op het balkon maken we een korte wandeling om de boel te verkennen. Het 5sterren hotel en ons hotel is eigenlijk één geheel en via allerlei verschillende wandelpaden en trappetjes komen we al gaande 5 zwembaden tegen tussen de tropische beplantingen, erg mooi aangelegd allemaal. We besluiten op een van de terrasjes neer te strijken en meteen een hapje te eten. Dat hapje wordt een hele hap, ze zijn hier royaal en we zitten ook nog midden in de happy hour, dus het 2e drankje is gratis.

Daarna lopen we nog het stadje in waar na 8 uur op de zaterdagavond alle winkels nog open zijn. Al snel lopen we midden door het uitgaansgebied van St Julian's, de cafe's zijn echter nog zo goed als leeg op dit tijdstip. Aan de voorkant van ons hotel is ook een leuk terrasstraatje waaraan 4 a 5 verschillende horecagelegenheden zitten en iemand live muziek maakt. We strijken neer bij de Vinotheque en genieten van een wijntje en de artiest die helemaal top is, ook al omdat hij muziek speelt hij onze jaren 70 en zeker niet onverdienstelijk zingt. Daarna nog even op het balkon, douchen en naar bed.



25 September

Alhoewel we een zalig bed hebben, slaap ik toch onrustig en om kwart over 7 zit ik alweer op het balkon van het uitzicht en het zalige weer te genieten. Om 9 uur hebben we afgesproken voor het ontbijt. Lekker buiten met uitzicht op zee genieten we van het uitgebreide ontbijt en ondertussen bespreken we het programma voor vandaag. Het eerste uitstapje gaat naar Valetta. We huren deze week geen auto, maar zijn van plan alles met de bus te doen en wellicht een excursie met de boot naar Gozo. Het aardige meisje aan de receptie vertelt ons waar de bushalte is en geeft ons een folder met de buslijnen. Om 11 uur gaan we op zoek naar de bushalte. Onderweg wijzigen onze plannen. We zien de Hop on- Hop off bus vlakbij het hotel stoppen. Het is nu mooi weer, dus in een oogwenk is de keuze gemaakt. Er zijn 2 routes en we nemen de Zuidroute. Via de kust weg rijden we naar Sliema. Van de hitte is bovenin de bus weinig meer te merken. Het waait er stevig. De weg naar Sliema is een grote lange boulevard met overal baaitjes. Na Sliema rijden we via Manoel Island naar TaXbiex haven. Let niet op de namen want dat klinkt allemaal erg Arabisch.Als je voor de landing de stadjes zag liggen, leek het net of we per ongeluk op Casablanca gestrand waren, tenminste zo stel ik me het voor. In tegenstelling tot de felgekleurde huizen in Italie, zijn hier alle huizen zandkleurig. Oke, we rijden verder naar de hoofdstad Valetta. Valetta staat op de UNESCO wereld erfgoed lijst en is een prachtige stad vol met historie. Hier stappen we niet uit, want dat kunnen we later met de stadsbus doen. Aan de overkant van de haven van Valetta, liggen "the three cities", 3 schitterende historische stadjes. We willen eruit bij uitkijkpunt Senglea, in het eerste stadje van de 3. De bus draait echter en rijdt verder, dan de volgende halte er maar uit, dat is in het tweede en grootste stadje Vittoriosa. Voor het uitstappen waarschuwt de chauffeur dat we nog 2 kansen hebben om de bustocht te vervolgen, over een half uur en over 1 uur. Vanaf Vittoriosa heb je een schitterend uitzicht over Valetta. Vervolgens hebben we nog 15 minuten om snel wat water te kopen want we zijn uitgedroogd, echt niet meer gewend aan de hitte. Helaas zit een kop koffie er niet in. We hadden tijdens het kopen van de kaartjes niet in de gaten dat de bus op zondag maar tot half 4 rijdt, balen dus. De volgende en laatste stop van vandaag is Marsaxlokk, een vissersdorpje waar het haventje vol ligt met de bekende gekleurde bootjes, erg fotogeniek. Er is ook markt op zondag, maar die loopt al zo'n beetje op zijn eind. Dan rijden we via de Blue Grotto naar huis. Onderweg komen we langs allerlei bezienswaardigheden waar Ton graag een kijkje had willen nemen, zoals grotten, het oorlosmuseum, historische tempels, een roofvogelshow. Helaas zit het er vandaag niet meer in en voor de rest van de week zullen we toch een aantal dingen moeten schrappen. Er is hier ontzettend veel te zien. Een ding valt tegen en dat is de natuur. De cultuur is magnifiek en ook langs kust heb je prachtige vergezichten, maar het binnenland is saai, dor en droog.

Om half 4 zijn we weer in het hotel en we zijn erg blij met de koffie en thee faciliteiten. Het eerste wat ik doe, is een mok koffie maken, vervolgens loop ik naar een van de koffieshops voor een heerlijke muffin. Dan kom ik er achter dat ik vergeten ben uit te loggen op mijn internet account. Ik heb vanochtend een kaartje van 5 euro gekocht voor 5 uur internet, het meisje waarschuwde me, dat ik vooral die website open moest laten staan, anders was ik mijn geld kwijt. Ik was zo bang dat ik die site automatisch weg zou klikken, dat ik daar erg op gefocust was, en daarom vergat ik uit te loggen, 5 uur internet naar de filistijnen. Net toch maar weer een kaartje gekocht, hoop dat ik nu niet weer zo dom ben.

We kopen een arrangement om voor 3 keer uit te gaan eten in verschillende restaurants voor 39,00. Vanavond is het Italiaans restaurant aan de beurt. Ik heb een overheerlijke Penne Emiliana en de rest besteld pizza. Ook hier weer flinke porties.Bij het arrangement hoort ook een toetje en ik kies voor het ijs. Er staat een behoorlijk briesje vanavond en een vestje is geen overbodige luxe.

Om 9 uur gaan we nog de stad in voor een cocktail om de dag goed af te sluiten.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 28-09-2011 09:43

Zojuist even op de site van Ine de Malta update gelezen.
Zoals altijd weer genoten van het verslag.
Ik kijk uit naar het vervolg!!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 28-09-2011 09:58

Hoi Jurri,dat heb ik er net opgezet

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 28-09-2011 10:02

Jammer voor m'n baas, maar ik ga direct lezen.
Veeeeeeeel belangrijker!! :wink:

Plaats reactie