Comomeer 2011 verslag

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 05-06-2011 20:11

Heel veel plezier in jullie 2e onderkomen.
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 06-06-2011 17:51

Morgen heb ik gelegenheid om eens rustig het reisverslag te lezen en eens te kijken waar je nou precies zit.
Jammer dat het weer niet helemaal mee zit, maar wat ik tot nu toe gelezen heb, hebben jullie toch al leuke en mooie dingen meegemaakt.
Buon divertimento nella bella Italia. :lol:

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 06-06-2011 21:11

6 juni

Wat gaat de tijd toch weer snel, over 6 dagen zitten we alweer thuis, gatsie. maar even nog niet aan denken.

Het is hier heel wat makkelijker om boodschappen te doen, 3 minuten lopen denk ik. En dan kom je in een piepklein minimarktje waar ze van alles verkopen. We hebben heerlijk brood vandaag, eindelijk hebben we ons brood gevonden. Ik heb ook zalige ham en het zijn ook nog eens erg aardige mensen, die hun best doen je te begrijpen. Eieren is even een moeilijk woord. Ik wijs maar een kippetje aan in de vitrine en die wil hij al voor me pakken. Gelukkig zie ik de eieren dan staan.

We ontbijten verplicht op het overdekte terrasje, want er hangt weer eens een dik grijs wolkendek boven het meer. En daaruit vallen ook regelmatig forse buien. Dat wordt dus met een boekje op de bank deze ochtend. Om 1 uur ben ik het spuugzat. Het wordt iets lichter en het is droog dus gewapend met regenjassen en paraplu's (die hier 2 in het huisje achtergelaten zijn) stappen we in de auto en op naar Bellano. In Bellano gaan we de Orrido bekijken. Dat is een zeer smalle hoge kloof waardoor een wild stromende rivier geperst wordt. Dat is natuurlijk een prachtig schouwspel.

Daarna is het zowaar opgeklaard en we wandelen het dorpje in met zijn nauwe straatjes. Als we Bellano bekeken hebben besluiten we door te rijden naar het meest noordelijke plaatsje aan het Comomeer: Colico. Colico is wel een gezellig plaatsje en omdat we toch honger krijgen, besluiten we maar meteen iets te eten. Maar dat valt niet mee, eten tussen 3 en 7 is haast niet mogelijk tenzij je een broodje wilt. Nou ik wil wel eens een fatsoenlijke maaltijd en we vinden een restaurant waar de keuken van 11 tot 23 uur geopend is. Als we een gegrilde ap vlees willen bestellen, blijkt het niet mogelijk. We kunnen alles krijgen maar geen vlees. Wat een gedoe hier. Dan maar lasagne. Het smaakt prima maar wel erg weinig. Nu is het ineens helemaal strakblauw en dan zie je toch echt pas goed hoe schitterend het is hier. Ook het noorden is geweldig mooi. We genieten volop tijdens de rit terug en drinken koffie op ons meerzicht balkon in de zon. Waarom kan het nou niet de hele dag zo zijn.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 07-06-2011 12:54

Alles gelezen en bekeken. Prachtige natuur en prachtige gebouwen.
Toch weer heel anders dan Griekenland.

Ik denk dat ik Ben maar voor het blok ga zetten.
Als hij persé naar Griekenland wil blijven gaan, dan moeten we maar 2 vakanties gaan plannen, want ik wil ook heel graag een keertje naar Italie.
Maar tot nu toe tel ik de dagen af voor Pilion.
Nog 20!!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 07-06-2011 15:45

Ja cultureel gezien is Italie een topland, zo'n mooie dorpjes zie je niet veel in Griekenland, maar ik denk toch dat Griekenland op nr 1 blijft staan bij mij hoor.
Alletwee een keer per jaar ja, dat zou mooi zijn.
Pilion is ook schitterend en prachtig groen. Krijg je geen spijt van.
Gaan jullie nog naar Meteora, zo mooi!!!!

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 07-06-2011 18:23

Wij willen zeker naar Meteora.
We twijfelen nog of we dat met een excursie zullen doen of op eigen gelegenheid. Ik zal nog een beetje googlen wat de ervaringen van andere reizigers zijn.
Ik hoop wel dat Ben een beetje mee kan hobbelen en dat zijn kuit het een beetje uit houdt. Hij zit de hele middag al weer met het pootje omhoog omdat het weer zo dik is.Hij heeft er ook een elastieke kous om heen en je moet er toch niet aan denken dat ie die ook in Griekenland aan heeft. Ten eerste bloedheet en ten tweede geeeeeeeeeeen gezicht.

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 07-06-2011 19:01

och wat jammer voor Ben. Koop anders in ieder geval een huidkleurige, want ik zag er hier een met een witte, een been wel, een been niet, geen gezicht.

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 07-06-2011 19:48

Hij heeft een huidskleur, maar welk ras zo'n huidskleur heeft weet ik niet.
Ik denk dat ik er maar streepjes en stipjes op kleur........ :wink:

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 07-06-2011 20:29

Het nu heel erg rap met alle vakantievooruitzichten. En laten we maar gewoon genieten en wel zo te hopen voor Ben. Ik leef zo met jullie vakantoes, Ine/Ton en zometeen Jurri/Ben wel heel erg toe naar ons vertrek, zondag nog 5 weekjes.
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Villa Carlotta

Bericht door Inexx52 » 07-06-2011 20:33

die 5 weekjes zijn zo voorbij Rien en dan heb jij het nog te goed.
Ik kreeg net een sms van mijn vriendin die momenteel voor 4 weken in Spanje zit. Noord Spanje, die rijdt morgen na 1,5 week al naar huis, ze kan de caravan al uittekenen zegt ze, ook slecht weer en vooral erg koud,
Wat is er aan de hand met dat weer. Misschien blijf ik volgend jaar wel in Nederland

Plaats reactie