Pilion

Omdat het vakantieseizoen van 2011 zowat gesloten is, kunnen we hier weer heerlijk gaan brainstormen voor mooie bestemmingen in 2012
Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 12-07-2011 17:40

jij hebt wel heel veel was!!! :wink:

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 12-07-2011 19:20

Sorry sorry sorry. De was hing vanmorgen al om 9 uur te wapperen, dus dat is het excuus niet en zo dadelijk ga ik naar mijn vriendin, maar ik zal een beginnetje maken.

Exact op tijd vertrokken en zelfs 25 ingelopen. Na een transfer van ruim 1 uur kwamen we bij hotel Palirria. Mooi, en goed onderhouden en bewaakt door de hond, Beatrix genaamd.
Onze kamer en badkamer was supergroot. Zoiets hebben we nog nooit gehad. Ook het balkon was ruim en lag gelukkig niet pal in de zon.
Nadat de koffer opgeruimd was en we het praatje van host Frank (vorige jaar op Kyhira) hadden bijgewoond,zijn we naar Kala Nera gelopen (ong. 30 min) en hebben de Mythos getest. Geslaagd!
De eerste boodschapjes gedaan en 'thuis' een Griekse salade en een broodje gegeten en...........naar bed.
De volgende dag nog een beetje bij liggen komen op het strand van KN (Kala Nera) en zeer uitgebreid geluncht.
's Avonds een bbq bij het hotel. De eigenaar heeft een aantal restaurants in Ned. gehad en kan verschrikkelijk goed koken. Het was heerlijk!
We zaten aan een lange tafel met 12 mensen en het was reuze gezellig. Rond middernacht naar ons Griekse mandje.
Dag 3 miezerde het een ietsiepietsie. Wij zaten overigens om 6 uur/half 7 met een bakkie leut op het balkon. Om 7 uur haalde Ben vers brood en gingen we heerlijk ontbijten. Het spetteren hield gelukkig al snel op en het weer werd alleen maar beter en heter.
Ons opgegeven bij Frank om zaterdag mee te gaan naar de Meteora en een auto gehuurd met ingang van maandag en dan voor 5 dagen.
Deze dag ook fietsen gehuurd en oa naar Kala Gatzea gefietst en tussen de olijfboomgaarden bij KN door. Echt ver kon je niet gaan, want over de grote weg was te gevaarlijk of je moest heel erg gaan klimmen. Daar was het te warm voor.
Wel wat kleine leuke plaatsjes bezocht en zo af en toe een terrasje gepakt.
Volgende dag hebben we de wandelschoenen aan gedaan en wilden we via de bergen naar het dorpje Milies wandelen. een prachtige wandeling, maar in Milies zijn we nooit aangekomen. We verdwaalden iets en na 3,5 uur nonstop wandelen vonden we het Welletjes.
Bij taverne Paris (was zo goed volgens internet) hebben we gegeten, met vooraf een tsipouro (sterke ouzo) met kleine hapjes erbij en we hebben het etentje afgesloten met het "zoet van de lepel". Gr. yoghurt met fruit wat gesuikerd was. Errug lekker.
Bijtijds naar bed want morgen om 7 uur staat de bus klaar om naar de Meteora te gaan.

En ik ga nu naar mijn vriendinnetje.
We hebben elkaar al een tijdje niet gezien. Zij is ruim 2 weken voor ons op vakantie gegaan en hun dag van thuiskomst wast onze vertrekdag.

Wordt vervolgd, alleen kan ik niet beloven wanneer dat gebeurd.
Morgen eerst naar het UMC om een echo van mijn schouder te laten maken.

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 12-07-2011 19:46

Leuk begin van het verslag en dat smaakt naar meer.

Lenie heeft trouwens ook verschrikkelijk last van het gebied nek, schouder, arm. Een eerder fysio heeft het volgens mij een beetje verprutst en nu "loopt" ze bij een manueeltherapeute. Vandaag heeft zij even gekraakt. Hoop dat de Griekse zon/warmte geneeskrachtig werkt. Ja, we worden ouder :cry:
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 12-07-2011 20:02

veel plezier bij je vriendin en we verheugen ons op het vervolg.
De 1e dagen klinken al super.
Het verbaast me enorm dar Frank nu host is op Pilion. Verdient hij niet genoeg met Pyrgos House of zo?

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 13-07-2011 15:24

Allereerst: was ook benieuwd waarom Frank naar Pilion was gegaan, maar hij wil ook de wintermaanden in Griekenland blijven en dat was op Kythira niet mogelijk. Dacht ook een of ander smeuïg verhaal te horen, maar helaas.

Zaterdag: om 7 uur opgehaald door een klein busje om naar de Meteora te gaan. Gezellig clubje in de bus met een Griekse gids (Meisje/vrouwtje)die simpel Engels sprak. Haar info viel tegen. Komt misschien ook omdat we Jacqueline gewend zijn en die had heeeeeel veeeeeel info, al was het op een eentonig deuntje.
Maar....het aankomen bij Meteora was wel indrukwekkend. Giga hoge rotsen en op de onmogelijkste plekken waren kloosters gebouwd. Na een behoorlijke klim kwamen we op een fantastisch uitzichtspunt. Wat is de natuur toch ongelooflijk machtig. Een bezoek aan een Byzantijnse kerk met overal muurschilderingen, maar dan ook echt overal. Net als zo'n tattookoning die helemaal volgekalkt is. Een lunchstop in Kalambaka waar je tevens nog even gelegenheid had om te shoppen. Maar, geen behoefte aan. Daarna een bezsoek aan de Grand Meteora. Ongelooflijk hoe ze dit alles hebben kunnen maken. Er was ook een hele tafel gedekt met tin. Tinnen borden, bestek, bekers enz. O o, wat zou ik graag thuis eens een etentje willen geven met zo'n gedekte tafel.
We waren rond half 7 thuis en Loukas vroeg of we ossenhaas kwamen eten. We hebben nog nooit zo'n zalig stukje vlees gegeten. Boterzacht en met een superlekkere champignongsaus, aardappeltjes met gourgette, dille, bosuitjes uit de oven erbij. Smullen. Moe, maar voldaan naar bed.

Ben volgens mij nog dag 4 vergeten.
We zijn toen 's morgens vroeg via het strand naar Koropi gelopen. Een wandeling van ong. een uurtje. Stukje strand, dan weer over keitjes in het water, beetje klimmen over rotsen, bukken voor een overhangende boom, maar heerlijk. De zee was heel rustig, de temp aangenaam en het water lekker. Eerst wilden we blijven, maar omdat het nog laag water was, zijn we weer vrij snel teruggegaan. Verder nog een beetje gewandeld, strandje gepakt bij KN en 'thuis bij Loukas' meegegeten met de visbarbecue. Super, super, superverse dorades.

Dag 7, de zondag, zonnetje gelegen, boekje gelezen, puzzeltje gedaan, beetje liggen pitten, wijntje gedronken en thuis wat te eten gemaakt. We moesten echt even bijkomen van het Meteora-uitstapje.

Vandaag kregen we de auto. We hadden de goedkoopste gevraagd voor 5 dagen en hoefden voor 4 dagen te betalen. Kweet niet of ik het al eerder gemeld heb, maar alle kleine auto's waren in de prak gereden of al verhuurd, dus we kregen een Suzuki Jimny, de jeep. Wij blij!!
Een mooie trip naar het zuiden gemaakt. Natuur was weer heel anders dan waar wij zaten. Bij Trikeri een stop gemaakt en stukje gewandeld.
Onderweg nog hier en daar gestopt bij soms leuke, soms saaie, soms totaal verlaten dorpjes. Het was heel mooi, maar ondanks dat de afstand in kilometers niet ver was, was het toch een erge lange rit.
Bij Argalasti lekker geluncht en bij Afissos een uurtje op het strand gelegen. Het was een erg leuk dorpje, leuker dan KN, maar de weg er naar toe, vond ik minder. Wanneer je er via de andere kant uit wilde, dan moest je heeeeeeeel stijl omhoog. Ook al hadden wij een 4wheel, dat was niet echt mijn ding.
Gegeten in KN, zeer uitgebreid, voor 27 euries.

Dag 9, om 9 uur vertrokken naar Milies. Alweer een mooie toch en waar je tussen olijfbomen, fruitbomen, naaldbomen, cypressen rijdt, rij je hier door heel veel varens in frisgroene kleuren. Paarsbloeiende tijm en bergen die helemaal begroeid zijn met gele brem. We hadden de afslag naar het keerpunt van het treintje gemist. Daar zijn we later alsnog geweest en hebben een stuk van de treinroute gelopen. Eerst wilden we nog een treinritje maken, maar hij ging alleen op zaterdag en zondag en toen hadden wij niet zoveel puf er meer voor.
Maar goed, we reden naar het strandje van Lambinou. Er kwam geen eind aan de rit. Ik kreeg de indruk dat het heel klein zou zijn en zonder taverne en omdat we niets bij ons hadden, zijn we gekeerd. Later hoorden we dat het een schattig standje was met taverne, maar die was gesloten. Dus jammer aan de ene kant, maar gelukkig aan de andere kant. Doorgereden naar Tsagarada, alwaar een super super supergrote plataan staat, die door een muurtje ondersteund wordt. Ongelooflijk, wat een joekel!!! Heerlijk onder het bladerdak een frisje gedronken. Was heel gezellig. Weer verder naar het strand Agio Ioannis. Erg gezellig daar (maar niet om te verblijven) en het deed mij toch wel wat om aldaar in de Egeïsche zee te zwemmen. Vraag me niet waarom.
Via een stop in Zagora, het skigebied van Chania, Portaria naar Volos. Bij Potaria hadden we een prachtig uitzicht over de stad Volos en rondom waren alleen maar gele-brem-bergen. Schitterend.
Loukas ging weer BBQ-en en omdat het de 1e keer zo super was, konden we nu ook geen nee zeggen. Weer gezellig, weer lekker en heerlijk dat je zo je bed in kan rollen. Dat deden we ook om 0.30 uur.

De volgende ochtend eerst naar Koropi, maar daar waren we gauw uitgekeken. Naar Argalasti gegaan, kopje koffie, en naar het strand van Paltsi gereden. Leuk stukje strand, met een goeie taverne waar het heel lang geluncht hebben. Lekker in het zonnetje liggen lezen, veel gezwommen en thuisgekomen volledig uitgeteld, zodat we lekker een Griekse salade gemaakt hebben en eieren met spek.

Om 9 uur vertrokken naar Volosstad om te kijken of we onszelf konden trakteren op een leuke herinnering, of wat dan ook.
Druk en warm en veel schoenenwinkels, dus eigenlijk waren we het al snel zat. Beetje rondgekeken bij de haven, kopje koffie en terug naar KN. Alle tijd genomen voor de lunch en naar Palirria om aldaar te relaxen bij het zwembad. Helaas waren daar veel vliegen en zijn we nog eventjes naar het strand gegaan.
Het wordt eentonig, maar toen we hoorden dat Loukas weer ossenhaas ging maken, konden we dat niet weerstaan. Het was weer verrukkelijk.

De laatste autodag hebben we dat tripje naar het eindpunt van het treintje in Milies gemaakt. Na de wandeling naast het spoor, zijn we naar het beginpunt gereden. Weinig te zien, dus wat rondgereden en uiteindelijk beland op een klein strandje bij Kalamos. 's Avonds lekker uit eten geweest en omdat het erg warm was, waren we het ook een beetje zat. Lekker vroeg gaan slapen.

De laatste 2 dagen hebben we een beetje gewandeld door de olijfgaarden. We wilden best nog wel de berg op, maar Ben zijn been was weer dik dus vonden we het beter om maar rustig aan te doen.
Bij KN werden de wk-jetski-wedstrijden gehouden. Vanaf ons strandbedje alles een beetje zitten volgen. De grandprix op zee. Zeer spectaculair en onwijs hard. Op het strand werd een barretje gebouwd, er stonden gigantische boxen met gezellige muziek en het was beredruk.
Toen we 's avonds uit eten gingen, was de keuze zeer beperkt. Eigenlijk kwam het er op neer dat we alleen nog een pizza konden eten. Geen probleem, als het maar eten is. Hij was zo hughes, dat we hem niet eens op konden (en dat zegt wat bij ons!!)

De terugreis liep perfect. Op tijd vertrokken en weer zo'n 20 minuten eerder geland.

Thuis gekomen stond de tuintafel gedekt voor 8 personen, met een grote blauwe hortensia in het midden en de jongens hebben een perfecte bbq gemaakt. Saté, zalm, garnalen, speklapjes, sla, stokbrood, hamburgers en heerlijke (dikmakende)sausjes.
Heel gezellig en een fantastische afsluiting van vakantie 2011.

En nu...........................plenst het als een achterlijke!!!!!!!!

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 13-07-2011 17:52

Maar Frank heeft toch Pyrgos house op Kythira, of is dat weer verkocht? Ik snap er niets van.
Meteora is prachtig ja, uniek ook!!
Koropi vonden wij ook zo'n rustgevend plaatsje en Afissos vonden wij ook veel knusser als Kala Nera, wij hadden geen probleem met de weg daar, kan me niet herinneren hoor.
Ben je ook helemaal op de onderste punt geweest: Agia Kyriaki of zoiets, was leuk plaatsje en mooi!!!!
Papa Nero beach is erg mooi ja bij Agios Ioannis.
Ben je niet een dorpje verder geweest: Damouchari waar wij toen zaten, schattig klein dorpje.
En Makrinitsa ben je daar geweest? Ook een heel leuk dorpje vlakbij Portaria.
Nou jullie hebben toch nog heel veel kunnen zien en ook lekker geluierd.
Mooie groen streek ja Pilion.

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 13-07-2011 19:19

Jullie hebben je uitstekend vermaakt zo te lezen. Ik moet je zeggen dat ik ook erg toe ben aan vakantie. Ik voel me ook erg moe en als ik nu zou vertrekken lig ik eerst 3 dg op het strand te niksen. Verheug me op Karpathos maar kan me er nog niet bij voorstellen.
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Jaantje
Berichten: 712
Lid geworden op: 20-10-2009 16:28

Bericht door Jaantje » 13-07-2011 22:43

Onze Frank was de opvolger van de bekende Frank van t wandelboekje. Die 1e Frank was zo populair dus wij dachten dat Frank 2 teveel in de schaduw van Frank 1 zou staan. Maar dat was dus niet zo.
Damouchari hebben wij niet gedaan en ik weet niet meer waarom niet.
Toch nog n keertje terug. :wink:

Kan me voorstellen dat je aan vakantie toe bent, Rien. Zeker als het dit rot weer blijft. Ik liet net mijn zoon uit en stond gewoon te bibberen van de kou.
Ben die regen nu al weer zat. [/b]

Inexx52
Site Admin
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20-10-2009 09:33

Bericht door Inexx52 » 14-07-2011 14:34

oh is die Frank ook alweer weg?
Maar nu in Pilion dus, ik dacht aan Frank van Weerde, ik dacht al!!

Wat een klote weer. ik denk dat ik maar alvast de vakantie van 2012 uit ga zoeken, haha

Rien
beheerder
Berichten: 439
Lid geworden op: 20-10-2009 11:59

Bericht door Rien » 14-07-2011 14:37

Inexx52 schreef:oh is die Frank ook alweer weg?
Maar nu in Pilion dus, ik dacht aan Frank van Weerde, ik dacht al!!

Wat een klote weer. ik denk dat ik maar alvast de vakantie van 2012 uit ga zoeken, haha


Waar zullen we naartoe trekken in 2012???? Azoren? Thassos? Veluwe? Of blijven we gewoon thuis nu de Pleuro weer een optater heeft gekregen
Griekenland, het (bijna failliete) vakantiegevoel!

Plaats reactie